Wat een heerlijk fietsweer de afgelopen dagen! Als ik zaterdag en zondag niet had hoeven werken (van 13:30-22:00 uur) had ik in het weekend nog flink wat kilometers getrapt. Voordeel van het weekend werken is wel dat ik vrijdag een mooie afstand heb kunnen fietsen en dat er voor vandaag opnieuw een lange afstandsrit op het programma staat. Zoals ik vorige week al aangaf geeft het zonnetje mij extra motivatie en energie om lekker buiten te kunnen fietsen.

Heerlijk fietsweer

Ondanks dat het zonnetje er al lekker bij is, fiets ik nog steeds met lange broek en een stevig windjack buiten. Zodra de temperatuur warmer dan 15 graden is dan trek ik mijn korte broek weer aan. Tot die tijd draag een ondershirt (met korte mouwen), een fietsshirt (ook met korte mouwen) en een windjack. Verder draag een winddichte muts en handschoenen waarbij mijn vingers bedekt zijn. Is de temperatuur kouder dan 10 graden buiten? Dan doe ik ook mijn overschoenen aan om de kou buiten te houden.

Trainingsoverzicht week 8

Na drie weken weer min of meer volledig getraind te hebben nadat ik een griep had, begin ik me langzamerhand echt weer fit te voelen. Ik begon en sloot de week af met een nieuwe spinningles van 90 minuten van Cyclemasters: Passo di Gavia. Een ontzettend pittige, maar erg uitdagende les. Woensdag had ik een ook een spinningles op het programma, ditmaal een les van 48 minuten. Vrijdag was het tijd voor de eerste racefiets sinds 15 januari. Toen fietste ik door de kou en regen naar mijn werk in Buitenpost en terug.

  • Functionele oefeningen: 1, uur 30 minuten (-)
  • Spinning: 3 uur en 50 minuten (+ 50 minuten)
  • Mountainbiken: 0 minuten (– 2 uur en 35 minuten)
  • Racefietsen: 2 uur en 35 minuten (+ 2 uur en 35 minuten)

Challenges

Mijn challenge voor deze week was 7500 Calorieën verbranden. Volgens mijn horloge heb ik deze 4535 Calorieën verbrand tijdens bovenstaande trainingen. Daarmee heb ik 16 Calorieën verbrand ten opzichte van afgelopen week, maar daarmee ben ik er helaas nog lang niet. Voor aankomende week ga ik mij deze challenge niet opnieuw stellen, want 3000 Calorieën extra verbranden gaat mij niet lukken. Wel wil ik voor aankomende week in plaats van 6 uur in totaal 10 uur gaan trainen. In het begin van de week is het namelijk wederom heerlijk fietsweer!

Planning week 9

  • Maandag 25-02: 4 uren (racefietsen)
  • Dinsdag 26-02: 2 uren (racefietsen)
  • Woensdag: 1,5 uur (spinning)
  • Zondag: 1,5 uur (spinning)
0 0 stem
Artikelbeoordeling
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x

Pin It on Pinterest