Het is tijd voor het trainingsoverzicht week 47! Oftewel mijn zesde week van training voor Challenge Mont Ventoux volgend jaar. Zowel qua training als eten en drinken was het een lastige week. Het begin van de week stond in het teken van spierpijn van de week daarvoor. Het was voor het eerst in lange tijd dat ik mijn boven lichaam had getraind. En hier moest ik wel een prijs voor betalen. De eerste dagen voelde ik me net een dinosaurus :). Ik kon mijn armen niet verder buigen dan 90 graden.

Gestelde doelen voor deze week

Aan het begin van elke nieuwe trainingsweek stel ik nieuwe doel. Zo ook voor de afgelopen week. Deze heb ik niet allemaal gehaald. De doelen die ik vorige week heb gesteld zijn:

  • Minimaal drie keer spinning
  • Minimaal twee keer full body (krachttraining)
  • Beginnen met vastleggen wat ik eet

Mijn doel om drie keer aan spinning te doen deze week is mij gelukt. Dit terwijl deze week geen enkele keer in de sportschool heb getraind. Zoals je op mijn foto zie heb ik sinds het begin van de week een EIGEN SPINNINGBIKE! Het is vandaag namelijk mijn verjaardag en dit is een cadeau wat ik voor mijzelf heb gekocht. Daarnaast heb ik een abonnement genomen op club virtual, waarbij ik online spinnig lessen kan volgen. Binnenkort meer over mijn spinningbike en club virtual.

Mijn doel om twee keer full body te trainen is niet gelukt, aangezien ik nog te veel spierpijn had van mijn upperbody training vorige week. Vanaf deze week ga ik hier mee beginnen, het trainingsschema hiervan plaats ik volgende week. Dit schema volg ik zes weken. Na zes weken ga ik over op een ander schema.

Deze week heb ik niet bijgehouden wat ik heb gegeten, maar daar ik ga deze week een begin mee maken. Op die manier hoop ik nog meer uit mijn training te halen. En mijn conditie nog beter te maken.

Gewicht en vet/spier/vochtpercentage

Deze week heb ik mijn percentages en gewicht niet kunnen opmeten. Volgende week vind je een nieuw overzicht.

  • Gewicht: 81,5 kilogram (-)
  • Vetpercentage: 19,1 % (-)
  • Spierpercentage: 76,8 % (-)
  • Vochtpercentage: 54,1 % (-)

Trainingen week 47

Deze week heb ik mij focus opnieuw gelegd op spinning  Aangezien je met spinning veel op interval traint, Hierdoor bouw je sneller conditie op, als dat je dit doet als je eentonig tempo en kracht traint.

Totale trainingsduur
Fietstrainer: –  (– 33 minuten)
Crosstrainer: 1,6 kilometer, 15 minuten, 180 calorieën (+ 5 minuten)
Spinning: 2 uur, 30 minuten  (+ 0 minuten)
Krachttraining: benen

Spinning: 50 minuten

Spinning: 50 minuten

Crosstrainer: 2,5 kilometer, 20 minuten, 247 calorieën
Krachttraining: Benen

Spinning: 50 minuten

* Bij spinning worden er geen statistieken opgeslagen. Vanaf volgende week gebruik ik de statistieken van club virtual.

Doelen deze week (48)

Deze week ga ik focus leggen op het verbeteren van conditie en het opbouwen van mijn kracht. Zoals eerder aangegeven is mijn doel om drie keer full body te trainen. Of dit gaat lukken, laat ik je volgende week weten! Mijn doelen voor volgende week zijn:

  • Minimaal vier keer spinning
  • Minimaal twee keer full body (krachttraining)
  • Beginnen met vastleggen wat ik eet

Wat vond je van dit trainingsoverzicht?

Deze week was anders als ik me van te voren had voor gesteld. Ik had gehoopt om meer uit mijn training te kunnen halen. Je trainingen lopen echter niet niet altijd zoals je wilt dat ze lopen. Elke week is weer een uitdaging, het belangrijk om je einddoel in gedachten te houden. Probeer het redelijk voor jezelf te houden.

0 0 stem
Artikelbeoordeling
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x

Pin It on Pinterest