Het is tijd voor trainingsoverzicht week 49! Het lijkt wel alsof elke week sneller voorbij gaat dan de week daarvoor. Daarom is ook mijn doel om deze hele week mijn trainingen te volgen zoals ik deze ingepland heb. Deze week heb ik vier keer spinning gepland en drie keer krachttraining.  Genoeg over mijn trainingen voor deze week! In deze post is het namelijk tijd om iets te vertellen over mijn trainingen deze week!

Gestelde doelen voor deze week

Vorige week, heb ik net als de weken daarvoor een aantal doelen gesteld. Zonder doelen, is er voor mij geen gerichte training. Tenminste zo werkt het voor mij. De doelen die ik vorige week aan mijzelf stelde:

  • Minimaal vier keer spinning
  • Minimaal twee keer full body (krachttraining)
  • Spinning met hartslagmeter trainen

Gewicht en vet/spier/vochtpercentage

Deze week heb ik mijn lichaamspercentages niet gemeten, omdat ik maar een keer naar de sportschool ben geweest. Deze week ga ik drie keer naar de sportschool om full body te trainen. Mijn doel is om alle drie keer mijn lichaamspercentages te meten. Door hier een gemiddelde van te nemen, hoop ik een beter beeld van mijn voortgang te krijgen.

  • Gewicht: 84,6 kilogram (-)
  • Vetpercentage: 20 % (-)
  • Spierpercentage: 76 % (-)
  • Vochtpercentage: 53,8 % (-)

Trainingen week 49

Deze week heb ik tegenstelling tot vorige week niet gezwommen, en een keer full body getraind. Wel ben ik in plaats van de auto op de fiets naar de sportschool geweest. Daarnaast heb ik vier spinning gedaan, in plaats van drie keer de week ervoor. Doordat dit de eerste week was dat ik weer full-time aan het werk was sinds mijn ongeluk, merk ik dat ik heel erg moet wennen om mijn energie goed te verdelen. Ik heb er dan ook voor gezorgd dat ik voor deze week al een goede planning heb staan.

Totale trainingsduur
Fietsen (heen en terug sportschool): 6,9 kilometer, 22 minuten, 140 caloriën.
Spinning: 3 uren en 58 minuten  (+ 52 minuten), 3350 caloriën.
Zwemmen: 0 minuten (-30 minuten)
Krachttraining: Full body 1x (-1x)

Spinning: Route d’Emosson, 50 minuten, 700 caloriën

Spinning: Dutch Hills – Marco, 48 minuten, 750 caloriën
Krachttraining: Full body

Spinning: Route d’Emosson, 50 minuten, 700 caloriën

Spinning: Corsica XL, 90 minuten, 1200 caloriën

Doelen deze week (50)

Deze week ga ik me naast het verbeteren van mijn conditie focussen op het opbouwen van mijn kracht. Het is opnieuw mijn om drie keer full body te trainen. Door mijn trainingen beter te plannen, hoop ik om de gestelde doelen te kunnen bereiken. Mijn doelen voor deze week zijn:

  • Minimaal vier keer spinning (met hartslagmeter)
  • Minimaal drie keer full body (krachttraining)
  • Lichaamsfuncties drie keer meten

Wat vond je van dit trainingsoverzicht?

Zoals ik een eerder trainingsoverzicht al aangaf is het plannen van mijn trainingen erg belangrijk voor me. Vooral in de maand december waar er veel sociale activiteiten op de kalender staan. Dit is voor mij niet een excuus om minder te gaan trainen. Dit geeft met juist de motivatie om de tijd die ik heb in te zetten voor een goede basis. Heb je vragen/opmerkingen of tips? Laat mij weten in reacties hieronder.

Heb je je al geabonneerd op mijn nieuwsbrief? Op deze manier mis je niks van mijn vorderingen richting mijn weg van de Mont Ventoux.

0 0 stem
Artikelbeoordeling
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x

Pin It on Pinterest