Het is tijd voor trainingsoverzicht week 51. Deze week heb ik net als afgelopen week mijn trainingen gepland. Hierdoor ben ik in de buurt gekomen van doelen die ik voor deze week heb gesteld. Het was op voorhand al een lastige week om mijn doelen te behalen. Woensdag heb ik een vriend geholpen met verhuizen en vrijdag had ik gelijk na mijn werk een kerstborrel. Desondanks ben ik tevreden met de behaalde resultaten.

Gestelde doelen deze week

Afgelopen week heb ik een aantal doelen gesteld voor deze week. Zoals ik vorige week al aangaf is het goed om doelen te stellen om zo ook tot een planning te komen. Mijn doelen:

  • Drie keer hardlopen (buiten)
  • Drie keer krachttraining
  • Op de fiets naar sportschool / zwemmen

Zowel het hardlopen als drie keer krachttraining is niet gelukt. Na mijn hardlooptraining op maandagochtend om 4:15 ochtends heb ik bijna drie dagen nodig gehad om bij te komen. Het hardlopen ging fijn, maar wel wat last van mijn schenen. Met mijn krachttraining ben ik tot twee keer gekomen. Aankomende week zal dit ook rond twee maal zijn. Het is met de kerstdagen een uitdaging om mijn trainingen te behalen. In het artikel sporten tijdens de feestdagen vertel ik je hier alles over.

Net als afgelopen week heb ik weer gezwommen en heb ik voor het eerst in lange tijd weer op de racefiets gezeten. Dit was je waarschijnlijk ook al opgevallen aan de afbeelding bovenaan dit artikel. Helaas ging mijn binnenband zoals je op de foto ziet lek. Dit in combinatie met het weer (het was erg regenachtig) heeft er voor gezorgd dat ik mijn training flink heb ingekort. Volgende week wil ik minimaal een uur fietsen en heb ik uit voorzorg nieuwe binnenbanden gekocht.

Gewicht, vet, spier en vochtpercentage

Deze week heb ik geen nieuwe meting gedaan. Dit laat ik voor de laatste twee weken ook even los in verband met de kerstdagen en oud- en nieuwjaarsdag. Qua beleg, ontbijt en avondeten zal ik zoveel mogelijk vetarme producten, met veel eiwitten eten.

  • Gewicht: 84,1 kilogram ()
  • Vetpercentage: 20,5 % (-)
  • Spierpercentage: 75,6 % (-)
  • Vochtpercentage: 53,8 % (-)

Trainingsoverzicht week 51

Deze week heb ik de fiets een keer naar de sportschool gepakt en naar het zwembad. Daarnaast heb ik zondag mijn eerste racefietstocht sinds lange tijd weer gereden! Ik reed lek en het was nat, maar ik heb er erg van genoten!

Fietsen: 33,6 kilometer, 1 uur 30 minuten, 601 calorieën (-14 minuten)
Spinning: 50 minuten, 800 calorieën (-28 minuten)
Zwemmen: 60 minuten (+ 0 minuten)
Krachtraining: Full body 2x (-1)

DatumTrainingTrainingsduurAantal kilometersGemiddelde snelheidCalorieënHartslag (gem./max.)
17-12-2018Hardlopen24:064,0 kilometer10 km/h380 calorieën147 hsm / 160 hsm
17-12-2018Heen en weer basic19:145,9 kilometer18,6 km/h99 calorieën-
17-12-2018Fullbody kracht60:00----
18-12-2018Heen weer zwembad25:007,2 kilometer17,2 km/h127 calorieën-
18-12-2018Zwemmen60:00----
19-12-2018Spinning50:00--800 calorieën123 hsm / 154 hsm
19-12-2018Fullbody Kracht60:00----
23-12-2018Racefietsen46:1720,5 kilometer26,6 km/h375 calorieën159 hsm / 181 hsm
TOTAAL5 uren, 44 minuten en 37 seconden37,6 kilometer-1781 calorieën

Doelen deze week (51)

Mijn doelen voor deze week sluiten heel erg aan op de doelen die ik me voor afgelopen week stelde. Er zijn alleen wel een paar kleine veranderingen:

  • Twee keer hardlopen (buiten)
  • Twee keer krachttraining
  • Drie keer spinning

Suggesties?

Ik laat mij graag inspireren en vind het leuk om nieuwe trainingen te proberen. Als je mijn trainingsoverzichten al een tijdje volgt dan heb je dit ook wel gezien.

0 0 stem
Artikelbeoordeling
0
Zou graag je gedachten willen weten, s.v.p. laat een reactie achter.x
()
x

Pin It on Pinterest