Het is alweer oudjaarsdag en tijd voor voor trainingsoverzicht week 52! Ondanks dat ik mijn trainingen heb gepland, bleek het erg moeilijk om deze uit te voeren. Mede door familiebezoeken op kerstnacht en beide kerstdagen en ook het werken op tweede kerstdag. Ik heb er erg van genoten en zou het ook niet anders hebben gedaan. Wel zijn mijn trainingen hierdoor op een wat zachter pitje komen te staan. Net als afgelopen ben ik ondanks ik mijn doelen niet heb gehaald wel erg tevreden met de behaalde resultaten.

Gestelde doelen deze week

Afgelopen week stelde ik de doelen voor deze week. Hier heb ik een planning op gemaakt, zodat ik zeker wist dat ze op mijn radar stonden:

  • Twee keer hardlopen (buiten)
  • Twee keer krachttraining
  • Drie keer spinning

Het is gelukt om twee keer hard te lopen, al moet ik toegeven dat dit met de nodige pijntjes ging. Mijn spieren zijn ondertussen gewend aan spinning, maar aan hardlopen zijn ze nog niet gewend. Desondanks heb ik deze week twee keer gelopen en in totaal net iets meer dan 10 kilometer afgelegd. Tijd voor de sportschool had ik deze week niet, dus dit is helaas niet gelukt. Wel heb ik twee keer spinning gedaan. Een keer een nieuwe les van Cyclemasters van 50 minuten en afgelopen zaterdag heb ik zelfs 3 uren spinning gedaan! Mijn review over cyclemasters lees je hier.

Gewicht, vet, spier en vochtpercentage

Ook deze week heb ik geen metingen gedaan, vanaf volgende week begin ik hier weer mee.

  • Gewicht: 84,1 kilogram ()
  • Vetpercentage: 20,5 % (-)
  • Spierpercentage: 75,6 % (-)
  • Vochtpercentage: 53,8 % (-)

Trainingsoverzicht week 52

Ter voorbereiding op de spinning marathon over twee en halve week heb ik een drie uren durende spinningmarathon gedaan. Deze marathon ging mij goed af! De eerste anderhalf uur gingen vrij makkelijk waar de tweede helft toch wel erg pittig was. Al met al dik tevreden en voor aankomende zaterdag staat er opnieuw een marathon gepland.

Fietsen: – (-1 uur en 30 minuten)
Hardlopen: 59 minuten, 958 calorieën, 10,2 kilometer
Spinning: 3 uur en 50 minuten, 3000 calorieën (+ 3 uren)
Zwemmen: – (– 60 minuten)
Krachtraining: – (-2)

DatumTrainingTrainingsduurAantal kilometersGemiddelde snelheidCalorieënHartslag (gem./max.)
TOTAAL-4:20:2810,19-3968-
25-12-2018Hardlopen30:415,215:53495158 hsm / 174 hsm
28-12-2018Spinning50:27--600125 hsm / 155 hsm
29-12-2018Spinning3:00:28--2400129 hsm / 173 hsm
30-12-2018Hardlopen4,985:41473163 hsm / 174 hsm

Doelen deze week (1)

Een nieuw jaar, een nieuw jaar van training! Mijn doel voor de komende periode is minimaal een keer per week op de racefiets te stappen. En om daarnaast tot aan de spinningmarathon zelf 3 uren spinning te doen. Afgelopen week is het mij niet gelukt om mijn krachttrainingen te doen. Voor deze week is het dus mijn doel om dit wel te voltooien.

  • Twee keer hardlopen (buiten)
  • Drie keer krachttraining
  • Een keer racefietsen

Suggesties?

Voor de afgelopen week had ik mijzelf een challenge gesteld: een 3 urende spinningmarathon! Dit is gelukt en zo goed bevallen dat ik dit deze week opnieuw ga doen. Heb jij nog een leuke challenge voor mij? Laat het me weten in de reacties!

 

Pin It on Pinterest