Deze week deed ik even twee stappen terug. In het begin van de week besloot ik om in plaats van 1,5 uur training mijn trainingen terug te brengen naar 1 uur. Om zo in plaats van op interval ook op kracht te kunnen trainen. Dit ging prima, totdat.. ik donderdag iets at waar mijn maag en darmen het niet mee eens waren.

Twee stappen terug

Traditiegetrouw begon ik de week met een spinningles. Dit keer reed ik de Mont Ventoux. Een zeer pittige les, waarvan voor al het eerste deel flink doorbijten is. Dit om even het gevoel te krijgen waar ik mijn trainingen ook al weer voor doe. Donderdag had ik verschillende (rauwe) groentes mee naar mijn werk genomen, zoals gebruikelijk. Aangezien ik wat meer op mijn koolhydraten wil letten, had ik naast mijn brood ook een extra maaltijdsalade met ei, tonijn, spinazie en rijst meegenomen. Al vrij snel merkte ik tijdens het eten dat de wortels die ik mee had genomen toch niet helemaal vers waren. Thuisgekomen ben ik op spinningfiets gestapt en hier merkte ik al snel dat mijn darmen hier het mee eens waren. Mijn training heb ik wel afgemaakt, maar vanaf dat moment tot en met zondagmiddag was de WC mijn grootste vriend. Niet erg smakelijk, maar zo is het wel gegaan.

Trainingsoverzicht week 10

Zoals je misschien op bovenstaande uit kan maken heb ik veel minder getraind dan ik had gewild. De afgelopen weken zat ik rond 6 uren training. Deze week kom ik nog iets eens tot de helft! Hier baal ik verschrikkelijk van, maar dit hoort ook bij training. Helaas kun je niet alleen maar op de top rijden, maar soms moet je ook door een dal. Gelukkig ben ik weer goed opgeknapt (bedankt Norrit) en ga ik er deze week weer voor! Let dus altijd extra goed op wat je eet, vertrouw je het niet? Gooi het dan weg!

  • Functionele oefeningen: 45 minuten (– 15 minuten)
  • Spinning: 1 uur en 40 minuten (-2 uur en 20 minuten)

Challenges

Mijn challenges voor deze week heb ik helaas niet gehaald. Voor mijzelf had ik 5 uren spinning en 2 keer krachttraining op het programma. Beide zijn mij door mijn “bedorven maag” niet gelukt. Voor week 11 heb ik dezelfde challenge als afgelopen week:

  • 5 uur spinning (/fietsen)
  • Twee keer naar de sportschool (minimaal 40 minuten roeien plus fullbody kracht training)

Na afgelopen week twee stappen terug gedaan te hebben ga ik deze week er voor om weer twee vooruit te kunnen gaan! Dit hoort ook bij het trainen, laat jezelf hierdoor niet ontmoedigen, maar houd je doel voor ogen en ga hiervoor!

Pin It on Pinterest